Bonna Marka Hikayesi

Kar Porselen 1983 yılında küçücük bir seramik atölyesinde, kocaman hayallerle yola çıktı. O yıllarda Türkiye’de denenmemiş şeyleri denemek, farklı ürünleri başarılı uygulamalar ile birleştirerek sunmak ve alışılagelmiş seramik ev eşyası anlayışına yeni bir soluk kazandırmak için yürüdüğü bu yolun taşlarını yıllar boyu adım adım döşedi…

80’lerde her evin mutfağında kendine bir köşe edinen aşçı formlu kaşıklıklar ve sepet örgüsü seramik kâseler bu yenilikçi anlayışın döneme iz bırakan güzel birer örneği oldu. Sofralarda başka türlüsü o güne dek hayal edilmemiş yuvarlak tabaklar, yerini Kar Porselen’in ürettiği Türkiye’nin ilk kare formlu tabaklarına bırakırken, bu küçük atölye kendi çabalarıyla büyümeye devam etti.

İşte sadece birkaç yılda Türkiye’nin en büyük otel/restoran/kafe markalarından biri haline gelen Bonna Premium Porselen bu yenilikçi ve zanaatkâr geçmişten beslenerek 2014 yılında doğdu. Bonna’nın pazarda farklılık yaratıp sektör ihtiyaçları için doğru çözümler üretmenin önemini kavrayarak piyasaya sürdüğü ömür boyu kenar çıtlama garantili tabaklar Türkiye’de yine bir ilk olmayı başarırken, ismi her dilde aynı şekilde telaffuz edilmesi vizyonuyla seçilen marka da dünyada bu garantiyi verebilen sayılı porselen üreticisinin arasındaki yerini aldı. Bonna artık Türkiye’nin sınırlarını aşarak bir dünya markası haline gelmeye hazırdı…

Dünya Markası Olmak

2014 yılı itibarıyla bir yandan Türkiye’deki bayi ağını inşa ederken, diğer taraftan da ilk ihracatını Rusya’ya gerçekleştiren Bonna, Avrupa çapındaki distribütörlük anlaşmalarına hız verdi. Yılsonunda ilk yerel iş ortakları toplantısını gerçekleştiren marka, 2015 yılında pazara sürdüğü renkli tabak koleksiyonu ile sektörde büyük yankı uyandırdı. Türkiye’deki Horeca sektöründe daha önce hiç denenmeyen bu aykırı ve yenilikçi ürün gamı yepyeni bir trendin de öncüsü oldu.

2015 yılı sonlarında dünya çapındaki en önemli uluslararası ticari fuarlardan biri olan Milano HOST’a katılarak ürünlerini beğeniye sunan Bonna, dünya markası olma ve global işbirliklerini güçlendirme yolunda önemli bir adım attı. 2016 yılında ise sektörün en önemli etkinliği Frankfurt Ambiente Fuar’ının en prestijli holündeki yerini ilk kez alarak, sektördeki iddiasının altını bir kez daha çizdi.

Bu hızlı büyümeyle birlikte gelen talep artışı, 2017 yılında Çayırova tesisleri için yapılan ek blok yatırımına ve yine Türkiye’de bir ilk olan dijital dekor teknolojisinin aynı tesiste hayata geçmesine ön ayak oldu. Daha fazla sayıda ürünü, farklı ihtiyaçlara uygun kişiselleştirilmiş çözümlerle sunabilmesi, Bonna’nın sektör profesyonellerinin ilk tercihi haline gelmesinde büyük rol oynamaya başladı.