Çekici Bir Menü Nasıl Hazırlanır?

Menüler, işletmelerin sunduğu ürünlerin içerik ve fiyatlandırmalarını ifade eden dokümanlardan çok daha fazlasıdır. Pek çoğumuzun yiyecek ve içecek seçimi yaparken incelediği menüler marka imajını yansıtan önemli bir reklam aracı görevi de gördüğünden, titiz bir şekilde profesyonelce hazırlanmalıdır. İlgi çekici bir menü, ziyaretçilerin yeme-içme alışkanlıklarını doğrudan etkileyebileceği gibi marka imajının zenginleştirilmesine de katkı sağlar. Peki modern ve ilgi çekici bir menü nasıl yazılır, menü hazırlamanın incelikleri nelerdir?

Modern Bir Restoran Menüsü Nasıl Olmalıdır?

Modern bir restoran menüsü hazırlamak isteyen işletmeler, menü tasarımından önce menü hazırlığıyla başlamalıdır. İşletmenin sahip olduğu kapasite, ekipmanlar, çalışanlar ve hedef kitle gibi pek çok kriter menü hazırlığında göz önünde bulundurulması gereken faktörler arasında yer alır. İşletmelerin hedef kitleleri için en ideal hizmeti sunmaları için onları yakından tanımaları, becerilerini ve kapasitelerini tespit etmeleri ve tüm bu bilgileri birleştirerek zengin bir menü hazırlamaya başlaması ideal bir yoldur. Ancak zengin bir menü, onlarca ürün seçeneğinden oluşmak zorunda değildir. Mekan konseptine göre değişmekle birlikte dünya mutfağındaki farklı lezzetlere yer vererek çeşit yelpazesi artırılarak da zengin bir menü oluşturulabilir.

Menü Hazırlarken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Cafe ve restoran sahiplerinin menü hazırlarken en çok dikkat etmesi gereken kriterlerin başında tasarım yer alır. Metin ve görsellerle işletmenin hizmetlerini öne çıkaran menüler, okuyucunun rahat bir şekilde inceleyebileceği, karmaşık olmayan ve etkileyici bir tasarıma sahip olmalıdır. Menü hazırlarken dikkat edilmesi gereken başlıca faktörler şu şekilde sıralanabilir:

Okuma Yönü ve İçerik Yerleşimine Dikkat Edin

Yaygın olarak kabul gören bir görüş menülerde en çok dikkat çeken bölümün sağ üst köşe olduğunu ifade etse de, araştırmalar gözlerimizin okumadakine benzer şekilde soldan sağa ilerlediğini ortaya koyuyor. Bu sebeple menünüzün okuma yönünü yaygın kanının aksine okuma yönünde hazırlayabilir ve içerik yerleşiminizi de buna uygun şekilde düzenleyebilirsiniz.

Renk Paletlerinin Doğru Bir Şekilde Kullanın

Menülerde en çok dikkat eden unsurlardan biri olan renkler, insan psikolojisinde de önemli bir yere sahip. Menü tasarımınızda yer vereceğiniz renkler gastronomi sektöründe kullanılan ve iştah açıcı olarak tabir edilen renk tonlarında olabileceği gibi markanızın kurumsal kimliğine uygun renk seçeneklerini de tercih edebilirsiniz. Ancak tercihiniz hangisi olursa olsun, menünüzde yer alan farklı renklerin birbirleriyle uyumlu olmasına özen göstermeniz oldukça önemli.

Karmaşık Tasarımlardan Uzak Durun

Karmaşık tasarımlar, ziyaretçilerinizin karar vermesini zorlaştırarak yaşadıkları deneyimi olumsuz etkileyebilir. Ürünlerinizi ve içeriklerini minimal tasarımlarla öne çıkarmak onları sade ve anlaşılır kılar. Çok fazla fotoğraf kullanılan menüler de kullanıcıların dikkatini dağıtma konusunda büyük bir etkendir. Menünüzde çok fazla fotoğrafa yer vermemek, misafirlerinizin odak noktasını korumak için uygun bir tercihtir.

Ürünlerinizi Stratejik Olarak Konumlandırın

Ürün kategorilerini ve özel tariflerinizi menünüzde uygun şekilde konumlandırmaya özen gösterebilirsiniz. Stratejik bir konumlandırma, misafirlerinizin aradıkları ürünleri daha kolay bir şekilde bulmasına yardımcı olur. Kare içine alma veya benzer belirteçlerle farklı ürün kategorilerini birbirinden ayırarak tasarım özelliklerini destekleyebilirsiniz.

Ana yemekler, aperatifler, tatlılar, salatalar ve benzeri tüm kategorileri belirli bir düzende hazırlamak için farklı menü konseptlerini referans alabilirsiniz. Menünüzün ürün yerleşimi, konseptinize ve hizmetlerinize göre değişiklik gösterebilir.

Menünün Yanında Tabakların Önemi

Restoranlarda misafirlerinizi karşılayan ilk şeyler menünüz ve servis ürünlerinizdir. Bu sebeple menünüzün içeriğine ve tasarımına gösterdiğiniz özeni servis ürünlerinizle de paylaşmanız yerinde bir karar olacaktır. Estetik ve zarif, mekanın atmosferiyle bütünleşen tabak ve bardaklar misafirlerinizin menünüzü incelemeden önce olumlu bir algı oluşturmasına katkı sağlar. Bu sebeple menünüzü işletmenizde bulunan diğer unsurlarla iç içe düşünmek ve buna uygun şekilde hareket etmek önemli bir ayrıntıdır.

Tabak ve diğer servis ürünlerinizi seçerken fazla öne çıkan tasarımlar yerine uyumlu bir stil sağlayan tasarımlara yönelebilirsiniz. Bu tercih, ürün sunumlarınızda da ürünlere odaklanılmasını destekleyerek kapsamlı bir deneyim için ideal koşulları oluşturur. Bonna HORECA koleksiyonları, usta şeflerin ihtiyaçları için işlevselliği ve tasarımı bir araya getiren tasarımlardan oluşur. Zarif ve özgün tasarım çizgileriyle öne çıkan Bonna ürünleri, markanızı imajını yansıtmak ve misafirlerinize harika bir deneyim yaşatmak için idealdir.

Menü Fotoğraflarındaki Tabak Seçimi

Menü için ürün fotoğraflaması yapılırken de tabakların özel olarak seçilmesi gerekir. Ancak bu konuda dikkat edilmesi gereken diğer bir nokta, ürünlerinizin fotoğraflandığı tabaklarla servis tabaklarınızın mümkün olduğunca farklı olmamasıdır.

Kreatif menü çekimlerinde farklı servis ekipmanlarının kullanımı gerekebilse de, misafirleriniz her zaman menünüzde gördükleri gibi bir servis beklentisinde olacaktır. Bu konuda işletmeniz için estetik tasarımlara sahip servis ürünleri tercih etmek işinizi kolaylaştırabilir.

Menü fotoğraflarında yer alan ürünlerinizi profesyonel bir şekilde süslemek de menünüzün tasarımı için oldukça faydalıdır. Tabak süsleme teknikleri sayesinde oluşturduğunuz ürünleri profesyonel bir şekilde fotoğraflayarak menünüzde yer verebilirsiniz.

Restoran sektöründe sunumun önemi hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak için ilgili yazımıza da göz atabilirsiniz. Paylaştığımız önemli püf noktaları sayesinde siz de işletmenizin menüsünü daha başarılı bir şekilde düzenleyebilir, misafirlerinize daha iyi hizmet verirken markanızın imajını da olumlu şekilde geliştirebilirsiniz.

İşletmenizde misafirlerinize harika sunumlar yapmak ve mekanın atmosferiyle uyum sağlayacak ürünler için Bonna’yı tercih edebilirsiniz.